Wij gaan als gemeente kiezen voor een niet-traditionele aanbestedingsmethodiek: concurrentiegerichte dialoog. Anders gezegd: we willen mogelijke oplossingen gaan bespreken met geselecteerde marktpartijen en we willen samen met hen toewerken naar de beste oplossing. Vervolgens kiezen we het mkb-bedrijf en de zzp-ers die deze oplossing het best kunnen aanbieden.
Verbetering bedrijfsvoering - voor overheidsfunctionarissen, organisatiekundigen en ondernemersbelangenorganisaties
Online bijeenkomsten voor bestuurders, directeuren, managers en secretarissen van Nederlandse brancheorganisaties
Beoogde resultaten:
- Modernisering van verenigings-management
- Verhoging van effectiviteit van lobby-inspanningen in en voor de branche
Online branchebijeenkomsten voor werkende Nederlanders in organisatieadvies, HRM, bedrijfsvoering en duurzaamheid
Beoogde resultaten:
- Tot stand brengen van publiek-private samenwerking met gemeenten, woningcorporaties en onderwijsbesturen
- Verhoging van kansen voor bedrijven in de branche in aanbestedingen;
- Bevorderen van omzet, continuïteit en kwaliteit van bedrijven in de branche.
- Reductie van privacy-risico’s
Online branchebijeenkomsten voor werkende Nederlanders in arbeidsomstandigheden, personeelsvoorziening, reïntegratie en duurzame inzetbaarheid
Beoogde resultaten:
- Verdere verhoging van kwaliteit en mogelijkheden tot bevordering van duurzame inzetbaarheid.
- Tot stand brengen van publiek-private samenwerkingsmogelijkheden met gemeenten, in arbeidsmarktbeleid
- Het verschaffen van tools aan gemeenten om kwetsbare doelgroepen weer naar de arbeidsmarkt te kunnen leiden of op zijn minst op een andere manier kunnen activeren.
Online branchebijeenkomsten voor werkende Nederlanders in administratieve en rechtskundige ondersteuning
Beoogde resultaten:
- Verdere verhoging van de kwaliteit en rendement van administratieve en rechtskundige ondersteuning
- Tot stand brengen van publiek-private samenwerkingsmogelijkheden met gemeenten, woningcorporaties en onderwijsbesturen
- Verdere reductie van privacy-risico’s

Duurzaamheid en social return
Om het succes van de events een vervolg te geven, krijgen en houden deelnemers en andere werkende Nederlanders met elkaar contact in besloten LinkedIn-groepen van Samenwerkend Nederland, om problemen en oplossingen op onder meer dit vakgebied met elkaar te kunnen delen en om gebruik te kunnen blijven maken van elkaars ervaringen en kennis.
Verbetering publieksdienstverlening - voor overheidsfunctionarissen, organisatiekundigen en ondernemersbelangenorganisaties
In een goed Klantcontactcentrum en klantcontactsysteem, hebben burgers en bedrijven 1 contactpunt bij hun gemeente, en zijn zoveel mogelijk diensten digitaal leverbaar. De vraag is of dat overal in de praktijk haalbaar zal zijn, of daadwerkelijk gerealiseerd zal worden.
Online branchebijeenkomsten voor werkende Nederlanders in ICT
Beoogde resultaten:
- Verdere verhoging van de kwaliteit en rendement van ICT-ondersteuning
- Verhoging internetveiligheid
- Verdere reductie van privacy-risico’s
- Tot stand brengen van publiek-private samenwerkingsmogelijkheden met gemeenten, woningcorporaties en onderwijsbesturen

Bedrijfsvoering publieke en private organisaties
Om het succes van de events een vervolg te geven, krijgen en houden deelnemers en andere werkende Nederlanders met elkaar contact in besloten LinkedIn-groepen van Samenwerkend Nederland, om problemen en oplossingen op onder meer dit vakgebied met elkaar te kunnen delen en om gebruik te kunnen blijven maken van elkaars ervaringen en kennis.
